שגית משולם מומחית לניתוחי הגדלה והקטנת חזה

לפגישת יעוץ אישית:

    Dr. SAGIT MESHULAM

    מאמרים

    עשי ואל תעשי בדרך לניתוח עפעפיים

    ניתוח הרמת עפעפיים הינו אחד הניתוחים השכיחים ביותר כיום. בניתוח זה למעשה מסירים עודפי עור ושומן והעפעף נמתח ומהודק, דבר המקנה מראה צעיר, רענן, חיוני וטבעי. מתיחת עפעפיים יכולה להתבצע בנפרד או ביחד עם פרוצדורות ניתוחיות אחרות כמו הרמת גבות או מתיחת פנים.

    ככל שהשנים עוברות, האזור סביב העיניים מאבד מהאלסטיות שלו, העור נעשה מקומט ושקיות השומן של העפעף מתבלטות החוצה, דבר היוצר מראה עייף ומבוגר. גנטיקה, עישון ואורח חיים לא בריא לצד מחלות כרוניות יכולים להחמיר את התופעה ולהקדים הופעתה. הרמת עפעפיים יכולה להתבצע מסיבות קוסמטיות או בריאותיות. לעיתים כתוצאה מרפיון עפעפיים יש פגיעה בתפקוד יום יומי:  חשים כאבי ראש הנובעים עקב מאמץ של שרירי המצח, פגיעה בשדה הראייה, תחושת אי נוחות סביב העיניים וכו'.

    דברים שחשוב לדעת לפני הרמת עפעפיים

    לפני שנגשים לביצוע של ניתוח הרמת עפעפיים ובכלל כל ניתוח, חשוב לבדוק מי הרופא , האם הוא מומחה לכירורגיה פלסטית, חבר באיגוד לכירורגיה פלסטית ולבקש לראות תוצאות של ניתוחים שעשה. בחירת הרופא הוא שלב משמעותי וקריטי בדרך להגשמת הניתוח ולתוצאה האופטימאלית ביותר.

    בפגישה הראשונה עם הרופא תשאלי על מצב בריאותך, האם את נוטלת תרופות באופן קבוע עישון ואודות ניתוחים מהעבר. כמו כן על מצב העיניים האם הן דומעות או יבשות וכד'.

    כמו כן ייבדק איזור הגבות והעיניים בצורה מקיפה. יבדקו גם תנועות גלגל העין וצניחה של העפעפיים העליונים, רפיון של הרקמות בעפעף התחתון, מצבי אסימטריה ומיקום גלגל העין ביחס לארובת העין.

    לעיתים צניחת הגבות גורמת לעודפי עור בעפעף העליון אך היא אינה מורגשת בשל הפעלה מאומצת וקבועה של שרירי המצח להרמתן או בגלל שרטוט גבות גבוה מהמיקום האמיתי שלהן. במצבים אלו יש צורך באיבחון מדוייק של הגורם למראה העיניים העייף. האם מדובר בעודפי עור בעפעף בלבד, האם מדובר בצניחת הגבות או האם קיים שילוב של שתי הבעיות גם יחד.

    חשוב לדעת כי העדר אבחון של צניחת גבות יכול להחמיר ולא לשפר את מראה העיניים בעקבות הניתוח.
    לאחר האבחון דר' משולם-דרזון תדון עימך בפרטי הניתוח המתאים ביותר עבורך.
    הנחיות נוספות טרם הניתוח, תרופות המדללות את הדם יש להפסיק לפחות שבועיים טרם הניתוח. רצוי לא לעשן לפני הניתוח.

    ניתוח הרמת עפעפיים

    את הניתוח מבצעים לרוב תחת הרדמה מקומית וטשטוש, הניתוח אורך בין 45 דקות לשעתיים, כתלות בצורך בהרמת גבות במקביל, עם תוצאות מרשימות וזמני החלמה מהירים יחסית. במהלך הניתוח מבצעים חתך שדרכו מוציאים את שקיות השומן והעור ויוצרים מתיחה של השריר בשילוב עם עודפי העור. את החתך יוצרים בקו הכפל הטבעי של העין, ולאחר זמן ההחלמה הצלקת הניתוחית כמעט ואינה נראית לעין.

    הרמת עפעפיים תחתונים אורך כשעה ובו נעזרים באחת מ-2 הגישות בתחום האוקולופלסטיקה:

    1. מבצעים חתך חיצוני מתחת לריסים ומסירים את עודפי השומן והעור
    2. כאשר הבעיה היא בעיקר בלט שקיות השומן ולא עודפי עור, ניתן להסיר את שקיות השומן דרך פנים העפעף מבלי לבצע חתך בעור.

    כאשר יש צורך בהרמת הגבות במקביל להסרת העור מהעפעפיים, נוסף חתך קצר בקו השיער באזור הרקות ודרכו מורמת הגבה.

    תקופת ההחלמה

    לאחר ניתוח הרמת עפעפיים המטופל/ת מופנה לחדר התאוששות למספר שעות על מנת לוודא החלמה תקינה, ולאחר מכן משוחרר/ת לביתו. במהלך הימים הקרובים שלאחר הניתוח יש להניח רטיות קרות על האזור המטופל לשם הרגעה של המקום, הקלה בכאב ובנפיחות.

    מיד לאחר סיום הניתוח תניח דר' משולם על העפעפיים רטיות קרות. יהיה עליך להמשיך עם הקומפרסים הקרים ולשכב עם ראש מורם למשך שלושה ימים על מנת להפחית את הנפיחות ושטפי הדם. מומלץ לשים דמעות מלאכותיות ומשחה אנטיביוטית לעין בשבוע הראשון לאחר הניתוח.

    ניתן לחזור לפעילות רגילה לאחר לאחר כשבוע ימים, את התפרים מסירים לאחר כשבוע ומומלץ להימנע מפעילות ספורטיבית מאומצת והרכבת עדשות מגע בתקופת ההחלמה.

    סיבוכים שיתכנו במהלך הניתוח

    בכל ניתוח קיים סיכון מסויים לסיבוכים. הסיבוכים שיתכנו בעקבות ניתוח עפעפיים הם שכיחים יותר באוכלוסיות הבאות:

    • מחלות בלוטת התריס
    • סכרת
    • נטיה לאלרגיות.
    • לחץ דם גבוה
    • יובש בעיניים
    • גלאוקומה.
    • הסיבוכים שיתכנו הם:
    • דימום
    • אסימטריה
    • יובש בעיניים
    • עיוות בצורת העפעף

    תוכלי להפחית את שיעור הסיבוכים בצורה משמעותית אם תעקבי אחר ההנחיות של דר' משולם-דרזון.

    ARCTICLES

    יכול לעניין אותך גם...