שגית משולם מומחית לניתוחי הגדלה והקטנת חזה

לפגישת יעוץ אישית:

    Dr. SAGIT MESHULAM

    מאמרים

    על ההבדלים בין טיפולים אסתטיים לניתוחים קוסמטיים באזור הפנים

    בדרך כלל סביב גילאי השלושים מופיעים הסימנים הראשונים להתבגרות עור הפנים. ואכן הפניות הראשונות לפלסטיקאי או לרופא עור הן בדרך כלל בגילאי השלושים- ארבעים בניסיון לטשטש קמט כזה או אחר, לשפר את איכות העור, אחידותו והאלסטיות שלו. הגבול שבין יעילות הטיפולים הקוסמטיים (בוטוקס או חומצה היא לרונית) לצורך בניתוח הוא לעיתים מטושטש ולא ברור. מתי אם כך יש מקום לשקול התערבות כירורגית לפנים?

    בשליש העליון של הפנים: בוטוקס נותן מענה לקמטים בשליש העליון של הפנים: לקמטי הזעף שבין הגבות, לקמטי הצחוק שסביב העיניים, לקמטים הרוחביים במצח. בוטוקס גם יודע להרים מעט את הגבה ולהעניק לעין מראה פתוח יותר.

    יחד עם זאת, כאשר קיימים עודפי עור בעפעף העליון או התחתון, כאשר כריות השומן בעפעפיים מתחילות לבלוט החוצה, כאשר הגבה צנוחה מאד וכמעט ולא מגיבה לבוטוקס- אז יש מקום לשקול ניתוח להרמת עפעפיים. ניתוח שכזה אינו ניתוח ארוך או כואב. הוא מתבצע בדרך כלל בהרדמה מקומית עם טשטוש למניעת כאב. בניתוח מסירים את עודפי העור שבעפעפיים וכן מטפלים בכריות השומן הבולטות. הניתוח כרוך בצלקת נסתרת והוא מביא למראה פתוח וצעיר יותר של העין.

    בשליש המרכזי של הפנים, איזור הלחיים: עיקר הבעיה באיזור הלחיים היא אובדן נפח. הפתרונות המוצעים לאובדן הנפח הם כמה:

    1. הזרקה של חומרי מילוי המבוססים על חלקיקים גדולים של חומצה היא לרונית (רסטילן SUBQאו ג'ובידרם VOLUMA) שנותנים מענה זמני לאובדן הנפח. יש לחזור על הטיפול אחת לשנה וחצי בממוצע.
    2.  הזרקת שומן- שומן הנשאב בעדינות מאיזור הבטן או המותניים, עובר צנטריפוגציה ומוזרק לאיזורים חסרי הנפח בפנים. כלי דם מקיפים את תאי השומן במקומם החדש ומאפשרים להם לחיות ולשגשג . חלק קטן מהשומן המוזרק נספג ונעלם במהלך השנה הראשונה לאחר הטיפול. השומן שנותר לאחר השנה הראשונה נשאר לתמיד. הזרקת השומן יכולה להעשות במקביל למתיחת פנים אך גם בלעדיה.
    3.  מתיחת פנים- ניתוח למתיחת פנים נותן מענה בין היתר גם לצניחת השומן מאיזור עצמות הלחיים כלפי מטה. בניתוח אנו מרימים את השומן הצנוח בחזרה למקומו הגבוה ומקבעים אותו במקומו החדש עם תפרים עמוקים.

    בשליש התחתון של הפנים ובצוואר:

    מילת המפתח באזור זה היא הגדרה של קווי מתאר- כאשר יש ירידה משמעותית בהגדרה של קו הלסת או של הצוואר, טיפולים קוסמטים בדרך כלל לא ידעו לתת מענה מספק ויש מקום לשקול ניתוח להצערת הפנים. הניתוח נותן מענה לבעיות של קונטור: כאשר קו הלסת מטשטש בשל עודפי עור ושומן וכאשר קווי המתאר של הצוואר מטשטשים בשל רפיון של שרירים ועור ושומן תת עורי מתבלט בתחתית הלסת- יש מקום להתערבות ניתוחית.

    ניתוח להצערת הפנים והצוואר לא נותן מענה לשתי בעיות: כאשר איכות העור ירודה עם שינויי פיגמנטציה יש צורך להוסיף פילינג לניתוח על מנת להביא לעור מראה אחיד ובריא יותר. בנוסף, קמטים סביב הפה הם קמטים שלא ניתנים לטיפול על ידי ניתוח מתיחת פנים אלא על ידי הזרקת חומצה היא לרונית.

    ניתוח להצערת הפנים והצוואר נעשה דרך חתך אשר מוסתר בקו האוזן הקדמי, ומשם ממשיך אל מאחורי התנוך לאחורי האוזן ומסתיים אל תוך שיער הקרקפת האחורי.

    הניתוח מתבצע בדרך כלל תחת הרדמה כללית ומשך זמן הניתוח בדרך כלל נע בין 3-5 שעות. על מנת להביא לתוצאה טבעית יש להקפיד על מתיחה קלה מאד של העור ומתיחה עמוקה

    ARCTICLES

    יכול לעניין אותך גם...