שגית משולם מומחית לניתוחי הגדלה והקטנת חזה

לפגישת יעוץ אישית:

    Dr. SAGIT MESHULAM

    מאמרים

    מה אסור לעשות אחרי ניתוח להגדלת חזה

    ישנם מספר דברים שאסור לעשות אחרי ניתוח להגדלת חזה ומהצד השני ישנם דברים שאינם אסורים אבל נשים רבות חוששות מלבצע אותם. כדי לעשות קצת סדר אסביר את ההיגיון שבמגבלות.

    בשבוע הראשון החשש העיקרי שלנו הוא מדימום, כלומר כלי דם קטן שיפתח ויגרום לדימום בכיס של השתל. דימום בכיס של השתל מתבטא בנפיחות פתאומית חד צדדית שהולכת וגדלה. זהו הסיבוך השכיח ביותר אחרי הגדלת חזה ועדיין הוא מאד מאד נדיר. אך זו הסיבה העיקרית לכך שבשבוע הראשון אני ממליצה לנוח ולבצע רק פעולות יומיומיות קלות כמו להסתרק, לצחצח שיניים, קצת לבשל, קצת לשטוף כלים. שכיחות הסיבוך הזה שואפת לאפס מספר ימים לאחר הניתוח.

    בחודש הראשון החשש שלנו הוא מפני תזוזה של שתל הסיליקון

    שתל הסיליקון נמצא בדרך כלל תחת השריר ותזוזה מוגברת של השריר עשויה למשוך את השתל בכיוון הפעילות של השריר, למעלה והצידה. אחרי חודש הגוף בונה מסביב לשתל מעטפת הנקראת קופסית. הקופסית מגדירה את השתל במקומו ואז ניתן להפעיל את השריר מבלי לחשוש שהשתל יזוז. מהן הפעולות שיכולות להפעיל את השריר בצורה מוגזמת? הרמת משאות כבדים (2 ק"ג ומעלה), הרמת הזרועות אל מעבר לגובה הכתפיים, פעילות גופנית מאומצת כמו יוגה, פילטיס, מכון כושר וגם טלטלות של החזה כמו אלו הקורות בזמן ריצה. פעולות מסוג זה כדאי להמנע מלבצע בחודש הראשון עד להיווצרות אותה קופסית. לעומת זאת שינה על הצד או הליכות קלות ניתן לבצע כיון שהן לא גורמות להתכווצות של השריר.

    מה אסור לעשות אחרי ניתוח להגדלת חזה

    עוד איסור קשור לחזיה

    אסורה הורדת החזיה המיוחדת בחודש הראשון לאחר הגדלת חזה ביום ובלילה. החזיה היא אמצעי בטחון נוסף לכך שהשתל לא יזוז בחודש הראשון. כשאת ישנה עם החזיה את יכולה לישון גם על הצדדים. בניגוד למה שנשים רבות חושבות, אין מניעה לשכב על הצדדים לאחר ניתוח להגדלת חזה, כל עוד את עם החזיה.

    חזיית ברזלים אסורה בחודש הראשון כדי למנוע חיכוך של הברזל עם הצלקת הניתוחית בתחתית השד. גם חזיית פוש אפ אסורה בחודש הראשון כיון שחזיית הפוש אפ מרימה את החזה בצורה קיצונית ויכולה לשנות את מנח השתל שעוד לא התקבע במקומו.

    והאיסור החשוב ביותר מבחינתי הוא על ים ובריכה. הצלקת הניתוחית אמנם נסגרת אחרי 48 שעות. יחד עם זאת ים ובריכה הם מים מאד מזוהמים ואני מבקשת מהמטופלות שלי לאחר ניתוח להגדלת חזה להשתדל שלא להכנס למים כאלה לפחות בששת השבועות הראשונים לאחר ניתוח להגדלת חזה כדי שחלילה לא יתפתח זיהום באזור המנותח.

    ARCTICLES

    יכול לעניין אותך גם...