שגית משולם מומחית לניתוחי הגדלה והקטנת חזה

לפגישת יעוץ אישית:

    Dr. SAGIT MESHULAM

    מאמרים

    האם ניתוחים פלסטיים גורמים לנו להיות מאושרים יותר?

    מדוע בוחרים אנשים רבים לעבור ניתוח פלסטי בגופם? האם ניתוחים פלסטיים גורמים לנו להיות מאושרים יותר? מחקר מדעי שבדק את השאלה הזו עונה בצורה חד משמעית כי קיים קשר מוחלט וישיר בין ניתוח פלסטי לבין אושר.

    מטופלים רבים אשר עברו ניתוח פלסטי מאמינים כי איכות חייהם תעלה בעקבות השינוי שחל בגופן, לרבות הערכה עצמית דימוי וביטחון עצמי גבוה יותר.

    מחקר מדעי שפורסם לאחרונה בא לשפוך אור על הקשר בין אושר וניתוחים קוסמטיים.

    המחקר, שפורסם בכתב העת המדעי Clinical Psychological Science, חקר את ההשפעות הפסיכולוגיות של ניתוחים פלסטיים בקרב כ-550 מנותחים.

    האם ניתוחים פלסטיים תורמים לאושרנו?

    המחקר נערך על ידי 2 חוקרים מאוניברסיטאות אירופאיות- מייר ולבלה, התמקד ישירות בשאלה : האם התערבויות קוסמטיות ( ניתוחים פלסטיים ) יכולות  לשפר את איכות חייהם של אותם מטופלים? החוקרים בדקו את הניתוחים הפלסטיים הנפוצים ביותר- כולל: ניתוח אף, ניתוח עפעפיים , מתיחת פנים ועוד.

    התוצאות מראות כי מטופלים שעברו ניתוח פלסטי דיווחו שהם מרגישים טוב יותר עם ​​עצמם לאחר ניתוח. קיימת התרוממות בביטחון עצמי ודימוי גוף חיובי ובשל כך המטופלים נהנים יותר מאיכות חיים טובה יותר.

    ניתוחים פלסטיים

    מהסתכלות מעמיקה יותר במחקר של מייר ולבלה, ניתן להבחין כי החוקרים כללו שלוש קבוצות של אנשים שהשתתפו במחקר :

    • 544 אנשים שעברו ניתוח קוסמטי בפעם הראשונה, 87% מהם היו נשים.
    • 264 אנשים שרצו בעבר לעבור ניתוח פלסטי , אבל החליטו שלא להמשיך עם זה .
    • 1,000 אנשים שהצהירו שהם מעולם לא חשבו לעשות ניתוח קוסמטי.

    האנשים שהשתתפו במחקר, נחקרו על בריאותם ואורח חייהם  לפני ואחרי ההליך. התוצאות שהתקבלו מראות חד משמעית כי קיים אושר גבוה יותר לאחר ניתוח פלסטי, בהשוואה לאלו שבחרו שלא להמשיך עם ניתוחים פלסטיים, המטופלים שעברו הליך פלסטי  הרגישו בריאים יותר, היו פחות חרדים , פיתחו יותר הערכה עצמית, ומצאו שגופם אטרקטיבי יותר.

    האם ניתוחים פלסטיים עושים אותנו מאושרים יותר? נראה שכן

    ממצאי מחקר זה מעצימים ממצאים קודמים של מחקרים שבדקו את הקשר בין אושר לבין ניתוחים פלסטיים: ב2008 דר' ניל מאוניברסיטת קורנל חקר את ההשפעות של התערבויות קוסמטיות ניתוחיות ולא ניתוחיות.

    במחקרו מדגיש ניל מס' נתונים:

    • במחקר תועדו 110 מטופלות שעברו ניתוח הרמת חזה, 95%  מהמטופלות חוו שיפור במצב בריאות פיזית ונפשית שלהם ומצב רוחם השתפר מאוד לאחר הניתוח.
    • במחקר של 105 חולים שעברו ניתוחים קוסמטיים שונים , רבים דיווחו על שיפור עצום באיכות החיים הכולל שלהם לאחר שישה חודשים מהניתוח שעברו. השיפור בחייהם בא לידי ביטוי במספר תחומים בחייהם: יחסי מין, חיי חברה ומערכות יחסים.
    • מחקר נוסף מצא את כי הרוב המכריע של מטופלים שעברו  ניתוח קוסמטי בפנים דיווחו על שיפור בבריאות כללית, שביעות רצון מהמראה שלהם, תחושת עצמאות וירידה בחרדה.

    המחקרים המפורטים מחזקים את הרושם האישי שלי כי אישה המגיעה לניתוח פלסטי מתוך רצון הנשען על ידע וציפיות מתאימות תרגיש, נינוחה יותר, בטוחה יותר בעצמה ושמחה יותר.

    קישור למאמר

    ARCTICLES

    יכול לעניין אותך גם...