שגית משולם מומחית לניתוחי הגדלה והקטנת חזה

לפגישת יעוץ אישית:

    Dr. SAGIT MESHULAM

    מאמרים

    תופעת אסימטריה של החזה

    תופעת אסימטריה של החזה היא תופעה שכיחה ביותר ומרבית הנשים כלל אינן מודעות אליה. מחקרים מראים שלמעלה מחמישים אחוזים מהבנות המגיעות להגדלת חזה רגילה קיימת אסימטריה במיקום של הפטמות, ללמעלה מ40% יש הבדל בגודל בין הצדדים ולכשליש יש הבדל במיקום הקפל התת שדי בין הצדדים. בסה"כ לכ90% מהנשים יש איזשהו מאפיין של אסימטריה. מרבית המקרים הללו אינם דורשים התייחסות מיוחדת והאשה לרוב כלל אינה מודעת לדבר.

    תופעת אסימטריה של החזה תמונות לפני ואחרי

    תיקון אסימטריה עם הגדלה חד צדדית והרמת הצד השני

    תיקון אסימטריה עם שתלי סיליקון בגדלים שונים

    תיקון אסימטריה על ידי הגדלה והרמת שד שמאל והקטנה והרמת שד ימין

    חלק קטן מאותם מקרים של אסימטריה דורשים התייחסות מיוחדת. ראשית יש לבדוק האם האסימטריה היא של השדיים בלבד או שהיא מערבת גם את דופן בית החזה. האם כלוב הצלעות הוא סימטרי בין הצדדים, האם שריר החזה הגדול הוא סימטרי.

    קיימים מצבים שונים (סינדרום פולנד, פקטוס אקסקווטום, פקטוס קרינתום) בהם הדפורמציה אינה של השד בלבד אלא של דופן בית החזה. בנוסף, לעיתים מצב האסימטריה מקורו בתופעה רחבה יותר הנקראת חזה טוברוטי (TUBEROUS BREAST). מדובר במצב מיוחד שבו בנוסף לאסימטריה בין הצדדים קיים גם מראה אופייני יוצא דופן לשד. העטרה גדולה יותר ובולטת החוצה, הקפל התת שדי מאד גבוה והשד מקבל מראה צר, ארוך ונפול הדומה לצינור. שד טוברוטי דורש התייחסות מעבר לסוגיית האסימטריה ועל כך ארחיב במאמר נפרד.

    ניתוח לתיקון תופעת אסימטריה של החזה

    ניתוח לתיקון תופעת אסימטריה של החזה הוא אחד הניתוחים המורכבים ביותר. יש צורך בהתייחסות שונה לכל שד ויש להבהיר למטופלת כי השדיים לעולם לא יהיו סימטריים במאת האחוזים. כמו כן יש לידע את המטופלת כי לעיתים יהיה צורך בניתוח נוסף לניתוח הראשון על מנת לשפר עוד יותר את הסימטריה בין הצדדים. בבסיסו של הניתוח עומדת כמובן הגדלת הצד הקטן תוך שימוש בשתל סיליקון והקטנת הצד הגדול.

    יחד עם זאת הרבה פעמים אני בוחרת להכניס שתל סיליקון קטן גם לצד הגדול יותר כך שלמעשה אני מבצעת דבר והיפוכו. אני מקטינה את רקמת השד ובמקום הרקמה שהוצאתי אני שמה שתל סיליקון קטנטן. הסיבה לכך היא הרצון לשמור על תוצאה שתשמר לשנים רבות. כאשר השד הקטן מוגדל עם שתל סיליקון והשד הגדול מוקטן ללא הכנסת שתל סיליקון נוצר מצב לא טבעי שבו שני השדיים בנויים מחומרים שונים.

    שד אחד בנוי רובו משתל סיליקון והשד השני בנוי מרקמת שד טבעית. מצב זה יכול להראות סימטרי תקופה קצרה לאחר הניתוח אך זמן לא רב לאחר מכן השדיים ילכו ויתרחקו זה מזה בצורתם שכן הם עשויים מחומרים שונים. כאשר אני מכניסה שתלי סיליקון (בגדלים שונים) לשני הצדדים אני גורמת לכך שהם יהיו עשויים מאותו החומר. כלומר בשני הצדדים יש מרכיב מסוים של רקמת שד ושל שתל סיליקון כך שהסימטריה תשמר לאורך זמן רב יותר. יחד עם זאת כיון שעדיין היחס בין רקמת השד לשתל הסיליקון הוא שונה בין הצדדים הם לעולם לא יראו זהים לגמרי.

    לסיכום

    ניתוח לתיקון אסימטריה הוא מהניתוחים המורכבים ביותר בכירורגיה הפלסטית ועליו להעשות על ידי כירורג פלסטי המתמחה בניתוחי שדיים. המטופלת בניתוחים מסוג זה היא לרוב צעירה מאד ולכן בנוסף למורכבות הטכנית הנדרשת בניתוח יש לבחון האם המטופלת בשלה נפשית לניתוח מסוג זה על כל השלכותיו.

    ARCTICLES

    יכול לעניין אותך גם...