שגית משולם מומחית לניתוחי הגדלה והקטנת חזה

לפגישת יעוץ אישית:

    Dr. SAGIT MESHULAM

    מאמרים

    האם מומלץ לעשות שחזור שד בגיל מאוחר?

    מחלת סרטן השד הינה מחלה נפוצה בקרב נשים רבות. הודות לשיפור באמצעי האבחון של המחלה, רובן מאובחנות בשלב מוקדם יותר, דבר המאפשר לבצוע ניתוח משמר שד למטופלת. לעיתים יבוצע ניתוח לכריתת השד או חלקו. במקרה זה ניתן לעבור ניתוח נוסף למטרת שחזור השד. ההחלטה האם לעבור שחזור שד נובעת ממניעים אישיים, כמו: תפיסות ואמונות שונות, דימוי הגוף שנפגע, תחושותיה ביחס לסיכון בניתוח נוסף, הזוגיות וגם אלמנט הגיל. לכל אלה ובעיקר לנושא הגיל, נשאלת השאלה האם מומלץ לעשות שחזור שד בגיל מאוחר?

    שחזור שד בגיל מאוחר – תהליך הבחירה

    הרפואה המתקדמת כיום ושיפור הטכנולוגיות בתחום בריאות השד והטיפולים הקשורים בשיקום השד ושחזורו, מאפשרים לכל מטופלת לבחור בהליך שחזור השד כדרך יעילה וכחלק מהטיפול המשלב את כריתת הרקמה הפגועה ושחזור השד למצב קודם. למעשה שיטות הריפוי ושחזור השד המתקדמות פרצו דרך שיקומית ללא מחסום של גיל.

    עם זאת, לפני ביצוע שיחזור שד, יש להתייעץ עם הכירורג המבצע את ניתוח השד, האונקולוג המטפל, המנתח הפלסטי שיבצע את השחזור, כמו גם נשים שעברו את התהליך בעצמן. המנתח הפלסטי יסקור את אפשרויות השחזור השונות המתאימות, ואת הפעולות הכירורגיות הכרוכות בהן  שהרי ישנן שיטות שונות לשחזור השד. אותו מנתח יבדוק את המטופלת בצורה יסודית ויתחשב בגילה, ובמצבה הבריאותי כולל מחלות רקע היכולות להשפיע על מהלך הניתוח והחלמת המטופלת. סוג הניתוח המתאים ייקבע בהתאם לנתוניה האישיים ולהסכמתה של כל מועמדת לשחזור.

    בכל מקרה ולפני קבלת החלטה לשחזור שד, יש לשקול זאת לפני ניתוח להסרה חלקית או מלאה של השד. כיום, במרכזים לבריאות השד ברחבי הארץ, ישנם אנשי מקצוע, העומדים לרשותך, ומעניקים סיוע, תמיכה והדרכה החל משלב האבחון ועד להחלמה . שחזור שד הוא פעולה כירורגית לשם יצירת שד שידמה בצורתו ככל האפשר לשד הטבעי של האישה. חשוב לציין שהתחושה בשד המשוחזר תהיה שונה. השחזור מתבצע בעזרת רקמות מגופה של האישה ,או על ידי שתל סיליקון, ומותאם לאופי הניתוח אותו היא עברה.

    שחזור שד בגיל מאוחר

    שחזור שד בגיל מאוחר – התוצאות

    רוב הנשים שעברו, או עתידות לעבור כריתת שד, מלאה או חלקית, יכולות לעבור ניתוח לשחזור השד ללא קשר לגיל שלהן.  וזאת בשל מגוון השיטות הנהוגות כיום, בהן רוב המטופלות יכולות להימצא מתאימות לניתוח. אם גם אתן נמצאות במצב של קבלת החלטה לבצע שחזור שד בגיל מבוגר? חשוב להיוועץ בגורם המקצועי שיסייע לכן לקבל החלטה נכונה. אחת הרופאות המובילות בתחום הכירורגיה המשחזרת של השד במרכז רפואי רבין (בילינסון) בפתח-תקווה, ומנהלת מרפאה לניתוחים אסתטיים ושחזורים וכן טיפולים קוסמטיים בהרצליה פיתוח, היא ד"ר שגית משולם דרזון.

    לעבור ניתוח חזה עם פלסטיקאית מומחית

    ככירורגית ופלסטיקאית וכאישה במיוחד, לד"ר שגית משולם דרזון יש את היכולת להבין את מכלול השיקולים הפיזיים והנפשיים עימם נשים מתמודדות בקבלת החלטה מסוג זה. הגישה האישית והליווי הצמוד במקביל למקצועיות בלתי מתפשרת ושאיפה לשלמות, יובילו אותך בביטחון ומתוך ידע מלא בדרך אל קבלת ההחלטה המתאימה ביותר בהתאם למצב הרפואי, לגילך ולשינוי המיוחל.

    דוקטור שגית משולם-דרזון היא מנתחת פלסטית, מומחית בכירורגיה פלסטית, ניתוחי שחזור, ובעלת הבנה מעמיקה של קהל לקוחותיה – לה יש שנים רבות של ניסיון, אך גם המון מה לומר, וכדאי לכם לשמוע:

    ARCTICLES

    יכול לעניין אותך גם...