שגית משולם מומחית לניתוחי הגדלה והקטנת חזה

לפגישת יעוץ אישית:

    Dr. SAGIT MESHULAM

    מאמרים

    ניפוץ 5 מיתוסים לגבי ניתוח הגדלת חזה

    מיתוסים לגבי ניתוח הגדלת חזה נפוצים בקהילה הרפואית ומחוצה לה, ניתוח להגדלת חזה הפך בשנים האחרונות להיות אחד הניתוחים הכי נפוצים בתחום הרפואה האסתטית. הניתוח מיועד לאותן נשים עם שד קטן מדי ביחס לממדי גופן, לנשים עם מבנה שד אה -סימטרי וכן לנשים שעם הזמן מראה השד שלהן השתנה ולא לשביעות רצונן, ביחוד לאחר לידות והנקות או בעקבות ירידה משמעותית במשקל.

    ניתוח להגדלת חזה יכול לתרום באופן משמעותי לביטחון עצמי ולתחושת הנשיות של האישה. עם השנים עובר מידע רב בנוגע לניתוח ולתוצאותיו. וכך כמו בכל מידע שיוצא בצורה לא מסודרת ומאורגנת יש הרבה דברים שאינם נכונים לגבי הניתוח ואף מטעים. ולכן החלטתי לעשות קצת סדר ולנפץ 5 מיתוסים לגבי ניתוח הגדלת חזה:

    1. המיתוס – הסיליקון שבשתלים מסרטן

    מיתוסים רבים רצים בנוגע לשתלי הסיליקון, אשר מכניסים לשד במהלך ניתוח להגדלת חזה, ובכן השתלים מכילים סיליקוןאשר נבדק בצורה מקיפה במחקרים מדעיים ורפואיים ונמצא בטוח לשימוש. מדובר בחומר יעיל ובטיחותי וכי אין שום קשר בין השתל למחלת הסרטן. יתרה מכך, נשים עם סרטן שד הנאלצות לעבור כריתת שד, מרביתן עוברות שחזור שד עם שתל סיליקון.

    2. המיתוס – בדיקת ממוגרפיה גורמת לנזק לשתלים וכן אינה יעילה למי שעברה הגדלה

    גם לגבי בדיקת הממוגרפיה צצו המון השערות ומיתוסים למשל שהבדיקה גורמת לפיצוץ השתלים  וכן שהיא אינה מספיק יעילה למי שעברה ניתוח להגדלת חזה. אין זה מדוייק, בדיקת ממוגרפיה אינה מסכנת את שלמות השתל מכיוון שהמעטפת של השתל מאוד חזקה ואינה נקרעת בנקל. באשר ליעילות שבבדיקה, שתל במנח תת שרירי מופרד מהשד על ידי השריר כך שממוגרפיה שנעשית על ידי רופא רנטגן מנוסה נעשית בתנוחה מיוחדת הנקראת "אקלנד"- היא אמינה ובטוחה.

    3. המיתוס – את השתל צריך להחליף בכל 10 שנים

    מיתוס זה יתכן ונכון לגבי שתלים ישנים מאד. השתלים בהם אנו משתמשים בשנים האחרונות (בקשו שתל עם אישור FDAאמריקאי) מתקדמים יותר ועמידים יותר. שתלי הסיליקון מהדור החדש עשויים מעטפת סיליקון קשיחה ועמידה מאוד בפני מתח ולחץ. המעטפת לא מאפשרת לשתל להקרע בקלות. השתל מכיל בתוכו סיליקון צמיגי כך שגם אם חלילה (מצב מאוד נדיר) השתל נקרע, תוכן השתל ישאר בגבולות השד. המלצתי היא לבצע בדיקת הדמיה, USלאחר 15 שנה על מנת לאשר שלמות השתל ולשקול החלפת השתל כעבור 15-20 שנה גם במידה והשתל תקין.

    4. המיתוס – מי שעברה הגדלת חזה לא תוכל להניק

    ממש לא נכון, בשיטות המקובלות כיום מכניסים את השתל עמוק לרקמת השד או השריר. אין מגע בין השתל לרקמת השד וצינוריות החלב. כלומר אישה אשר מעוניינת להניק את תינוקה תוכל לעשות זאת ללא חשש מעצם העובדה שעברה ניתוח להגדלת חזה.

    5. המיתוס – הגדלת חזה גורמת לכאבים בגב

    ישנה דעה הרווחת שקיים קשר בין כאבי גב לבין ניתוח להגדלת חזה. דעה זו שגויה כיוון שהתוספת בסך הכל נעה בין 250 גר' ל350 גר' לכל שד . תוספת זו הינה יחסית קטנה בשביל להשפיע על אישה בריאה ולגרום לה לכאבי גב.

    ARCTICLES

    יכול לעניין אותך גם...